Call us at +603 8744 2331

Kenapa Support ni penting dalam sistem POS?

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Dalam market Point-of-Sale (POS) yang sedang berkembang maju ni, ada satu elemen penting di mana ia merupakan penyebab utama kejayaan untuk kedua-dua pihak POS provider dan merchant iaitu Customer Support atau juga dikenali sebagai Merchant Success.

Haa, apa Merchants Success ni? Kenapa mereka penting?

Merchant Success ni penting dalam market POS untuk mengekalkan kualiti servis dan memberikan customer experience yang terbaik buat pelanggan yang menggunakan POS sistem ni.

Bayangkan, korang guna Point-of-sale sistem untuk kedai makan korang, tapi takde siapa yang boleh guide korang macam mana nak guna sistem ni lepas korang dah subscribe POS. Kan susah tu? Tapi korang kena tahu juga, dalam market POS ni, tak semua POS provider sediakan support kepada pengguna mereka dan ada juga sesetengah POS provider mengenakan extra charge untuk provide support kepada pengguna mereka.

Korang tak perlu risau, sebab Slurp! POS dah include support fee sekali dalam renewal fee kami. Jadi, korang tak perlu keluarkan duit korang kalau perlukan bantuan dari Merchants Success kami.

Di Slurp kami pastikan merchant-merchant kami mendapat guide dan support yang diperlukan. Kalau korang ada masalah dengan Sistem Slurp! POS, korang boleh terus hubungi Merchants Success kami untuk further assistance.


Jadi, apa fungsi Merchants Success ni dan kenapa mereka penting?

1. Berikan product knowledge kepada merchant

Tak pelik jika ada merchant yang baru tau kewujudan POS sistem ni dan tak tahu apa fungsi POS sistem serta fungsi setiap feature yang ada. Jadi, fungsi Merchant Success yang akan terangkan lebih detail tentang produk kepada merchant.


2. Berikan training kepada merchant

Ada sesetengah merchants yang baru berjinak-jinak menggunakan POS sistem ni. Mereka tak ada basic knowledge cara nak pakai POS sistem. Anda tak perlu risau lagi sebab Merchants Success la yang akan bantu dari segi training dan cara untuk gunakan sistem POS. Training yang diberikan termasuklah cara ambil order, cara untuk tengok report, cara nak split bill, dan banyak lagi.


3. Bantu selesaikan masalah

Haa ni la the best part of Merchants Success kat Slurp! POS. Kami mengambil berat tentang merchant kami. Kalau merchant ada issue dengan sistem seperti sistem crash, atau cable salah setting ke, Merchant Success akan kenal pasti masalah yang dihadapi, dan bantu dari segi troubleshooting secepat mungkin.

Ini la fungsi Merchant Success. Merchants Success ni merupakan tulang belakang POS sistem sebab ia membantu merchants dari segi memberikan pemahaman yang lebih baik tentang produk, memberikan bantuan kepada merchants bila perlu, memberikan training kepada merchants dan juga bantu selesaikan masalah yang dihadapi oleh merchants.

Haa.. Nak pakai sistem POS dengan khidmat customer support yang mantap? Dapatkan DEMO PERCUMA dari kami sekarang!

Follow us on social media!

More To Explore

Sign up to our mailing list!

Get updates on retail and F&B articles, trends, tips and Slurp! related newsletter.