Call us at +603 8744 2331

3 Ciri Slurp Central Yang Anda Perlu Tahu

Share This Post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Anda mungkin sudah tahu apa itu sistem Point-of-Sale (POS) dan betapa pentingnya ia untuk perniagaan anda. Ia merupakan solusi mudah untuk anda mendapatkan informasi tentang prestasi operasi dan jualan perniagaan anda.

Terdapat banyak POS di pasaran yang boleh anda pilih untuk kedai atau restoran anda, tetapi bagaimanakah anda memilih mana yang terbaik untuk perniagaan anda? Persoalan anda berakhir di sini, Slurp! boleh menjawabnya.

Terdapat 3 Slurp! Ciri utama yang boleh membantu anda mengurus perniagaan anda tanpa tekanan. Direka khas untuk F&B, Slurp! menjadikan operasi restoran anda lebih mudah & cepat. 

3 ciri dalam Slurp! Central yang sangat memudahkan pengurusan perniagaan anda:

  1. Pengurusan meja yang mudah
  2. Laporan jualan yang komprehensif
  3. Pilihan pembayaran yang fleksibel

 

1. Pengurusan meja yang mudah

Pengurusan meja akan mencipta aliran Front-of-House (FOH) yang lancar dan meningkatkan kualiti pengalaman tetamu di restoran anda.

Dalam Slurp! Central, pengurusan meja terdapat dalam 2 bentuk: Floor Plan dan Numbered.

Operasi front house anda akan berjalan dengan lebih lancar apabila anda mempunyai pelan lantai di dalam POS yang kelihatan sama seperti restoran anda. Malah, ia membantu anda untuk mengawasi ketersediaan meja dan peringkat hidangan pelanggan anda kerana ia akan menunjukkan masa terakhir pelanggan anda memesan makanan dan berapa lama mereka telah duduk di situ.

Ini sangat membantu anda mengatur senarai tetamu menunggu, tempat duduk, dan tempahan meja kerana anda boleh melihat masa menunggu pesanan mereka dan tempoh penginapan mereka. Justeru, tiada lagi tetamu yang beratur marah.

Ciri ini juga membolehkan anda berkomunikasi dengan kakitangan anda dengan lebih teratur. Andai kata tetamu anda ingin menggabungkan atau bertukar meja, Slurp! boleh mengendalikannya dengan mudah. Slurp! Central membenarkan anda atau kakitangan anda memadankan susunan meja serta mengedit pesanan meja dalam masa kurang dari 3 minit.

Menggunakan Slurp! Central, anda boleh berkomunikasi dengan mudah sesama kakitangan Front-of House (FOH) dan Back-of-House (BOH) anda. Apabila terdapat pertukaran tempat duduk dan pesanan, Slurp! Central disegerakkan (synced) dengan Kitchen Display System (KDS) agar setiap kakitangan tahu untuk menghantar pesanan yang tepat kepada tetamu yang betul.

Ciri pengurusan meja ini biasanya tidak ada dalam POS lain, terutamanya yang direka bentuk lebih untuk perniagaan runcit.

2. Laporan jualan yang komprehensif

Laporan jualan adalah amat penting dalam menjalankan perniagaan anda. Ia adalah aspek utama dalam membuat keputusan yang menentukan keuntungan dan kerugian bisnes anda.

Hanya dengan satu klik, Slurp! Central akan memaparkan laporan jualan yang komprehensif tentang perniagaan anda. Ia mengumpul data transaksi, inventori, menu, harga, serta prestasi jualan anda. Laporan-laporan tersebut boleh diakses daripada tab di restoran anda atau hanya daripada peranti anda sendiri kerana SEMUA data disimpan dalam sistem awan.

Laporan jualan dalam Slurp! Central membantu anda membuat keputusan yang lebih teliti dan cermat tentang perniagaan anda. Laporan boleh menunjukkan kepada anda informasi penting seperti item terlaris, bilangan tetamu, order terbatal, dan banyak lagi. Anda juga boleh melihat prestasi jualan setiap kakitangan anda!

Pelaporan boleh disuaikan sama ada anda menjalankan satu kedai atau rangkaian cawangan. Slurp! juga boleh membantu menjalankan francais dengan mengawal akses kepada peranan pengguna yang berbeza seperti penyelia, pengurus cawangan, atau pemilik perniagaan.

Semua analisis dan laporan dibentangkan kepada anda secara langsung, membolehkan anda membuat keputusan dengan cepat untuk meningkatkan mutu operasi harian anda dengan lebih baik.

 

3. Pilihan pembayaran yang fleksibel

Selain dari pilihan pembayaran tunai, Slurp! juga menyokong pelbagai pilihan untuk pembayaran seperti kad debit/kredit, cek, Maybank QR, Touch N Go, dan Boost e-Wallet!

Bukan itu sahaja, Slurp! Central mempunyai pilihan “bayar asing” yang sangat memudahkan tetamu serta kakitangan anda. Ciri ini adalah ciri kegemaran pelanggan-pelanggan Slurp! kerana kakitangan anda boleh menguruskan pelbagai jenis pembayaran dengan mudah dalam satu transaksi tanpa perlu pening kepala.

Pesanan dibatalkan? Mudah sahaja, batalkan menggunakan sistem Slurp! dan ia akan mengeluarkannya daripada resit sebelum proses pembayaran. Ia sangat praktikal untuk kakitangan anda kerana ia membantu mengelakkan kekeliruan dalam resit dan membuatkan pembayaran menjadi lebih tepat.

 

Sistem Cloud POS yang anda tunggu-tunggu telah tiba.

Slurp! sememangnya pakar dalam operasi F&B dan sentiasa mengutamakan kelancaran pengalaman kakitangan dan pelanggan. Dengan antara muka (interface) yang mesra pengguna, ia dibina agar bersesuaian dengan perniagaan tanpa perlu banyak latihan.

Slurp! juga kini boleh menyokong perniagaan runcit melalui pengurusan inventori terperincinya. Hubungi wakil kami untuk mengetahui cara anda boleh mengurus perniagaan anda dengan lebih mudah menggunakan Slurp!.

Follow us on social media!

More To Explore

Sign up to our mailing list!

Get updates on retail and F&B articles, trends, tips and Slurp! related newsletter.